دوره 2، شماره 7 - ( 9-1397 )                   جلد 2 شماره 7 صفحات 176-155 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


بین المللی امام خمینی (ره)
چکیده:   (1605 مشاهده)
امروزه سازمان ها رعایت اصول اخلاقی در محیط کسب و کار را بعنوان یک مزیت دانسته و درصدد تقویت آن می باشند و این مستلزم شناختی درست ،  همه جانبه و تعاملی هم افزا در عوامل موثر در محیط درونی و بیرونی سازمان است که منجر به تحقق حقوق ذی نفعان سازمان می شود. هدف این مقاله اولویت بندی عوامل موثر در شکل گیری اخلاق حرفه ای در سازمان ها می باشد که در قالب مدلی سلسله مراتبی بر اساس روش مدلسازی ساختاری تفسیری(ISM) و آنالیز مولفه اصلی (PCA) انجام شده است. بدین منظور از 88  نفر از خبرگان و اساتید دانشگاه  بر اساس روش پیمایشی بعنوان جامعه آماری، در مورد عوامل مرتبط بصورت پرسشنامه نظرخواهی شد. با تجزیه و تحلیل های انجام شده مشخص گردید که مهمترین عوامل در یک سازمان اخلاقی؛  فرهنگ سازمانی ، محیط سازمان و نحوه ادراک کارکنان می باشد که توسط عوامل سبک مدیران و زیر ساخت های اخلاقی تقویت می شود. بهره گیری از روش پیشنهادی فوق، باعث اندیشیدن بصورت معکوس شده بطوریکه می توان وضعیت موجود را بطور صریح به عوامل جزئی آن نسبت داد.
متن کامل [PDF 1069 kb]   (678 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1396/6/11 | پذیرش: 1397/7/11 | انتشار: 1397/9/12

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.