دوره 2، شماره 6 - ( 3-1397 )                   جلد 2 شماره 6 صفحات 83-49 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


دانشگاه قم
چکیده:   (2118 مشاهده)
صنعت حمل­ و­نقل ریلی یکی از صنایع رو به رشد در ایران محسوب می­شود و رقابت در این صنعت همواره رو به افزایش بوده و ‌این موضوع موجب شده شناسایی وضعیت شرکت‌ها­ی فعال در این حوزه مسئله بسیار مهم بشمار آید. هر شرکت دارای یک یا چند مزیت رقابتی می‌باشد که موجب برتری آن نسبت به رقبای خود می‌شود. کیفیت خدمات ارائه شده در این  شرکت­ها می‌تواند برای هر کدام از آن‌ها یک مزیت رقابتی مهم به حساب آید. هدف این پژوهش مطالعه بر روی عوامل تاثیرگذار بر روی کیفیت خدمت­دهی در حوزه حمل نقل ریلی و رتبه بندی شرکت های فعال در حمل‌ و نقل ریلی ایستگاه راه آهن شهر قم بر اساس این عوامل می‌باشد. در این پژوهش ابتدا سلسله مراتب معیارها بر اساس روش مدل سازی ساختاری تفسیری  بدست آمده است و پس از آن اهمیت آن ها با روش فرایند تحلیل سلسله مراتبی فازی محاسبه شده است. در انتها با روش تودیم (مخفف تصمیم گیری چندمعیاره و تعاملی در زبان پرتغالی) توسعه یافته شرکت­ها رتبه ­بندی شده ­اند که نتایج نشان می­ دهد که شرکت فدک به عنوان بهترین شرکت از نظر کیفیت خدمت­ دهی انتخاب شده است.
متن کامل [PDF 639 kb]   (2256 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1396/8/23 | پذیرش: 1396/10/24 | انتشار: 1396/12/13

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.