Rezaeenour J, shahidian A, zaker H. Service quality assessment with a combined approach to interpretive structural modeling, fuzzy AHP, extended TODIM in the rail transport system (Study of Qom). Journal title 2018; 2 (6) :49-83
URL:
http://jde.khu.ac.ir/article-1-81-fa.html
رضایی نور جلال، شهیدیان علی، ذاکر حامد. ارزیابی کیفیت خدمت دهی با رویکرد ترکیبی مدل سازی ساختاری تفسیری، فرایند تحلیل سلسله مراتبی فازی، تودیم توسعه یافته در سیستم حمل و نقل ریلی (موردی : استان قم). عنوان نشریه. 1397; 2 (6) :49-83
URL: http://jde.khu.ac.ir/article-1-81-fa.html
دانشگاه قم
چکیده: (2368 مشاهده)
صنعت حمل ونقل ریلی یکی از صنایع رو به رشد در ایران محسوب میشود و رقابت در این صنعت همواره رو به افزایش بوده و این موضوع موجب شده شناسایی وضعیت شرکتهای فعال در این حوزه مسئله بسیار مهم بشمار آید. هر شرکت دارای یک یا چند مزیت رقابتی میباشد که موجب برتری آن نسبت به رقبای خود میشود. کیفیت خدمات ارائه شده در این شرکتها میتواند برای هر کدام از آنها یک مزیت رقابتی مهم به حساب آید. هدف این پژوهش مطالعه بر روی عوامل تاثیرگذار بر روی کیفیت خدمتدهی در حوزه حمل نقل ریلی و رتبه بندی شرکت های فعال در حمل و نقل ریلی ایستگاه راه آهن شهر قم بر اساس این عوامل میباشد. در این پژوهش ابتدا سلسله مراتب معیارها بر اساس روش مدل سازی ساختاری تفسیری بدست آمده است و پس از آن اهمیت آن ها با روش فرایند تحلیل سلسله مراتبی فازی محاسبه شده است. در انتها با روش تودیم (مخفف تصمیم گیری چندمعیاره و تعاملی در زبان پرتغالی) توسعه یافته شرکتها رتبه بندی شده اند که نتایج نشان می دهد که شرکت فدک به عنوان بهترین شرکت از نظر کیفیت خدمت دهی انتخاب شده است.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1396/8/23 | پذیرش: 1396/10/24 | انتشار: 1396/12/13