logo
دوره 1، شماره 4 - ( 12-1395 )                   جلد 1 شماره 4 صفحات 176-152 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mirzaei Daryani S, Feshri M, Houshyar Sadi M A. Evaluating Quality Management in Charkheshgar Corporation Of Tabriz Based ON TQM Model. Journal title 2017; 1 (4) :152-176
URL: http://jde.khu.ac.ir/article-1-55-fa.html
میرزایی دریانی شهرام، فشاری مجید، هوشیار سعدی محمدعلی. ارزیابی مدیریت کیفیت در شرکت چرخشگر تبریز مبتنی بر مدل TQM. عنوان نشریه. 1395; 1 (4) :152-176

URL: http://jde.khu.ac.ir/article-1-55-fa.html


دانشگاه اردبیل
چکیده:   (2468 مشاهده)

هدف از پژوهش حاضر ارزیابی مدیریت کیفیت در شرکت چرخشگر مبتنی بر مدل TQM بوده است.مبتنی بر دیدگاه عالم تبریز، 10 مولفه برای ارزیابی مدیریت کیفیت انتخاب شده اند. پژوهش حاضر ازنظر هدف،کاربردی و از نظر نوع، توصیفی است. جامعه آماری ، کارشناسان با مدرک تحصیلی رسمی، سایر کارکنان و مشتریان  شرکت چرخشگر بوده که حجم نمونه برای کارشناسان 132 نفر، برای مشتریان 37 نفر و برای کارکنان 228 نفربوده و تحت نظر سنجی قرار گرفته اند. روش گرد آوری داده ها میدانی و ابزار مربوطه پرسش نامه محقق ساخته بوده است برای روایی سنجی از آزمون تحلیل عامل تاییدی استفاده شده و همچنین از آمارهای تمایل به مرکز توصیفی برای جمعیت شناختی پاسخگویان و از آزمون تی بری آزمون  فرضیه ها بهره گرفته شده است.نتایج تحلیل داده ها نشان داده است،وضعیت مدیریت کیفیت در شرکت چرخشگر از نقطه نظر مشتریان بالاتر از حد متوسط است وهمچنین وضعیت مدیریت کیفیت در شرکت چرخشگر از دیدگاه کارکنان بالاتر از حد متوسط است.و وضعیت مدیریت کیفیت در شرکت چرخشگر از دیدگاه کارشناسان بالاتر از حد متوسط است.

متن کامل [PDF 933 kb]   (1235 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1395/6/21 | پذیرش: 1395/11/4 | انتشار: 1395/12/17

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.