دوره 1، شماره 3 - ( 6-1394 )                   جلد 1 شماره 3 صفحات 86-61 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


دانشگاه خوارزمی
چکیده:   (2520 مشاهده)

با توجه به خلاء موجود در خصوص چگونگی ارزیابی آمادگی الکترونیکی شرکت‌ها و سازمان‌ها خدماتی، در این پژوهش تلاش شده است مدلی برای ارزیابی آمادگی الکترونیکی سازمان­های خدماتی ارائه گردد. بدین منظور با استفاده از روش تئوری ‌سازی داده ‌بنیاد و با بکارگیری نرم افزار Atlas ti، شاخص ها و مدل ارزیابی آمادگی الکترونیکی سازمان خدماتی مناسب و متناسب با شرایط اقتصادی، اجتماعی و فناوری کشور طراحی شده است. ارزیابی مدل حاصله از طریق  نظرسنجی سه نفر از خبرگان حوزه آمادگی الکترونیکی انجام شد، تا خبرگان میزان موافقت خود را با هر یک از اجزا (ابعاد مدل و معیار ها) و نیز کل چارچوب پیشنهادی اعلام دارند. در نهایت با استفاده از توزیع پرسشنامه و فرایند تحلیل سلسله مراتبی(AHP) وزن معیار­های مدل مشخص شده است. نتایج حاصل تحقیق نشان می­دهد، مدل آمادگی الکترونیکی سازمان خدماتی دارای دو بعد آمادگی الکترونیکی سازمان ارائه­دهنده خدمت و آمادگی الکترونیکی جامعه هدف می­باشد که هر یک دارای معیار ها و زیر معیار­هایی می­باشند.

متن کامل [PDF 858 kb]   (1010 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1395/1/29 | پذیرش: 1395/4/6 | انتشار: 1395/4/27

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.