@ARTICLE{Keshavarz gharib, author = {Asghari zade, Ezzat alah and Keshavarz gharib, Mahdi and Ahmadi, Hadi and }, title = {Does the brand experience lead to brand commitment? A mediating and moderating model of perceived brand enthusiasm and brand ethics.}, volume = {3}, number = {10}, abstract ={چکیده : در بازار روزافزون رقابتی و پویا امروزی، دستیابی به تعهد برند یکی از اهداف نهایی هر برندی است. با توجه به اهمیت بیشتر درک اخلاقی برند و مزایای نمادین آن از نگاه مشتریان، پژوهش حاضر به بررسی تأثیر تجربه برند بر تعهد برند با نقش میانجی اشتیاق متعادل و اشتیاق وسواس گونه به برند و نقش تعدیل­گر اخلاق برند ادراک‌شده مشتریان بیمه دانا می‌پردازد. پژوهش حاضر، ازنظر هدف کاربردی و ازنظر روش، توصیفی ـ پیمایشی است. نمونه آماری این پژوهش 387 نفر از مشتریان بیمه دانا که بر اساس رابطه کوکران تعیین و به‌روش نمونه‌گیری تصادفی ساده، انتخاب شدند. داده‌های‌ موردنیاز‌ با‌ استفاده‌‌ از‌ پرسشنامه‌های ‌استاندارد‌ جمع‌آوری شد.‌ پایایی و روایی ابزار پژوهش با استفاده از آزمون‌های پایایی ترکیبی، آلفای کرونباخ، روایی همگرا و روایی واگرا اندازه‌گیری شدند، سپس برازش کلی مدل پژوهش سنجیده شد. تحلیل داده‌ها نشان داد که تجربه برند بر تعهد به برند، اشتیاق متعادل و اشتیاق وسواس گونه به برند تأثیر مثبت و معناداری دارد. از سوی دیگر آزمون واف نشان داد که تقریباً بیش از 19درصد از اثر کل تجربه برند بر تعهد به برند به‌صورت غیرمستقیم توسط متغیر میانجی اشتیاق متعادل و وسواس گونه به برند تبیین می‌شود هم­چنین یافته­های حاصل از آزمون نشان از شدت ضعیف اثر تعدیلی اخلاق برند ادراک‌شده در رابطه علی بین تجربه برند با اشتیاق معمولی به برند در این پژوهش دارد. }, URL = {http://jde.khu.ac.ir/article-1-135-fa.html}, eprint = {http://jde.khu.ac.ir/article-1-135-fa.pdf}, journal = {Journal title}, doi = {}, year = {2021} }