دوره 2، شماره 6 - ( 3-1397 )                   جلد 2 شماره 6 صفحات 48-33 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


دانشگاه جامع امام حسین (ع)
چکیده:   (1788 مشاهده)
بکارگیری مدل­های تصمیم­گیری چندمعیاره برای تعیین میزان چابکی و رعایت ارزش­های محوری- اسلامی در تعیین اوزان و رتبه­بندی عناصر مهم و کلیدی زنجیره تأمین از مهم­ترین مباحث در سازمان­ها به شمار می­رود. از این رو در مقاله حاضر از یک مدل تصمیم ­گیری چندمعیاره برای تعیین میزان چابکی و رعایت ارزش­های محوری در تعیین اوزان تولیدکنندگان و توزیع­ کنندگان به منظور تبدیل متغیرهای توصیفی به اعداد کمّی و انجام تحلیل­ های مناسب اقتصادی استفاده شده است. به منظور ارائه مدل پیشنهادی، یک زنجیره تأمین دو سطحی متشکل از  سه تولیدکننده (با سه محصول متفاوت) و دو توزیع­کننده در نظر گرفته شده است. در سنجش و ارزیابی مدل دوازده معیار چابکی و ارزشی "حساسیت و پاسخگویی نسبت به بازار، انعطاف­پذیری، سرعت، کیفیت محصولات و خدمات، شایستگی، مدیریت فناوری اطلاعات، امانت­داری، خدمت­گزاری، عدالت­محوری، صداقت، محوریت منافع و مصالح عامه و مراقبت و خودکنترلی" مورد تأیید خبرگان قرار گرفت. در این مقاله، نتایج پژوهش برای یک مطالعه موردی ارائه و برای اثبات روائی و پایایی تحقیق از فرمول لاشه و آلفای کرونباخ استفاده شده است.
متن کامل [PDF 446 kb]   (801 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1396/6/20 | پذیرش: 1396/11/16 | انتشار: 1396/12/13

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.