logo
دوره 1، شماره 3 - ( 6-1394 )                   جلد 1 شماره 3 صفحات 60-39 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Khastar H, Rahmati Z. The relationship between doing business and entrepreneurial activities: a panel data study. Journal title 2015; 1 (3) :39-60
URL: http://jde.khu.ac.ir/article-1-40-fa.html
خواستار حمزه، رحمتی زهرا. بررسی رابطه بین فضای کسب‌وکار و ابعاد فعالیت‌های کارآفرینانه با استفاده از رویکرد داده‌های پانل. عنوان نشریه. 1394; 1 (3) :39-60

URL: http://jde.khu.ac.ir/article-1-40-fa.html


دانشگاه خوارزمی
چکیده:   (2303 مشاهده)

پژوهش حاضر به بررسی رابطه بین شاخص فضای کسب‌وکار و ابعاد فعالیت‌های کارآفرینانه بر اساس الگوی دیده‌بان جهانی کارآفرینی می‌پردازد. رویکرد پژوهش اقتصادسنجی است و از تحلیل رگرسیون داده‌های پانل و با روش حداقل مربعات تعمیم یافته برای تجزیه‌وتحلیل و آزمون فرضیه‌ها استفاده شد. نمونه آماری شامل 73 کشور عضو سازمان ملل متحد بین سال‌های 2006 تا 2013 هستند. یافته‌های تخمین مدل برای این کشورها نشان می­دهد که شاخص دریافت مجوز ساخت‌وساز و تجارت برون‌مرزی در بین ابعاد فضای کسب‌وکار از اهمیت بیشتری برخوردار هستند؛ پس‌ازآن مؤلفه شروع یک کسب‌وکار بیشترین تأثیر را بر کارآفرینی دارد. همچنین مؤلفه پرداخت مالیات فقط در دو معادله کارآفرینی نوظهور و کارآفرینی نوپای اجباری توان پیش‌بینی فعالیت‌های کارآفرینانه را دارد.

متن کامل [PDF 581 kb]   (1154 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1394/12/19 | پذیرش: 1395/2/5 | انتشار: 1395/4/27

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.