Journal title
عنوان نشریه
Journal of Decision Engineering
Literature & Humanities
http://jde.khu.ac.ir
1
admin
doi
fa
jalali
1397
3
1
gregorian
2018
6
1
2
6
online
1
fulltext
fa
شناسایی و اولویت بندی تولیدکنندگان و توزیع کنندگان اقلام عمومی مبتنی بر معیارهای چابکی و ارزشی با استفاده از یک مدل تصمیم گیری چندمعیاره
Identifying and prioritizing public Commodities Producers and distributors based on agility and value criteria using a multi-criteria decision-making models
تخصصي
Special
كاربردي
Applicable
<div style="text-align: justify;">بکارگیری مدل­های تصمیم­گیری چندمعیاره برای تعیین میزان چابکی و رعایت ارزش­های محوری- اسلامی در تعیین اوزان و رتبه­بندی عناصر مهم و کلیدی زنجیره تأمین از مهم­ترین مباحث در سازمان­ها به شمار می­رود. از این رو در مقاله حاضر از یک مدل تصمیم ­گیری چندمعیاره برای تعیین میزان چابکی و رعایت ارزش­های محوری در تعیین اوزان تولیدکنندگان و توزیع­ کنندگان به منظور تبدیل متغیرهای توصیفی به اعداد کمّی و انجام تحلیل­ های مناسب اقتصادی استفاده شده است. به منظور ارائه مدل پیشنهادی، یک زنجیره تأمین دو سطحی متشکل از سه تولیدکننده (با سه محصول متفاوت) و دو توزیع­کننده در نظر گرفته شده است. در سنجش و ارزیابی مدل دوازده معیار چابکی و ارزشی "حساسیت و پاسخگویی نسبت به بازار، انعطاف­پذیری، سرعت، کیفیت محصولات و خدمات، شایستگی، مدیریت فناوری اطلاعات، امانت­داری، خدمت­گزاری، عدالت­محوری، صداقت، محوریت منافع و مصالح عامه و مراقبت و خودکنترلی" مورد تأیید خبرگان قرار گرفت. در این مقاله، نتایج پژوهش برای یک مطالعه موردی ارائه و برای اثبات روائی و پایایی تحقیق از فرمول لاشه و آلفای کرونباخ استفاده شده است.</div>
<div style="text-align: justify;">The use of multi-criteria decision-making models for determining the agility and observance the pivotal-Islamic values in determining the weights and ranking key elements of the supply chain is the most important issues in organizations. Hence, in this paper a multi-criteria decision-making models for determining the agility and observance the pivotal values in determining the weights producers and distributors has been used for conversion explanatory variables to quantitative numbers and appropriate economic analysis. In order to provide suggested model, two-level supply chain composed of three producers (with three different products) and two distribution is assumed. In assessing the twelve criteria agility and value "sensitivity and responsiveness to market, flexibility, speed, quality products and services, competence, IT management, bailment, serving, justice, truth, public interests and care and self-control "was confirmed by experts. In this article, the results for a case study presented and to prove the validity and reliability of the research is used from lashe and Cronbach's alpha formula<span dir="RTL">.</span></div>
تصمیم گیری با معیارهای چندگانه, چابکی زنجیره تأمین, ارزش های محوری- اسلامی, اوزان تولیدکنندگان و توزیع کنندگان
Multi-criteria decision-making, Agility Supply Chain, pivotal-Islamic values, weights producers and distributors
33
48
http://jde.khu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-108-1&slc_lang=fa&sid=1
morteza
jabale
مرتضی
جبله
morteza.j89@gmail.com
10031947532846001051
10031947532846001051
Yes
Imam Hossein University
دانشگاه جامع امام حسین (ع)
Hossein Ali
Hassan pour
حسینعلی
حسن پور
hahassan@ihu.ac.ir
10031947532846001052
10031947532846001052
No
Imam Hossein University
دانشگاه جامع امام حسین (ع)