با توجه به خلاء موجود در خصوص چگونگی ارزیابی آمادگی الکترونیکی شرکتها و سازمانها خدماتی، در این پژوهش تلاش شده است مدلی برای ارزیابی آمادگی الکترونیکی سازمانهای خدماتی ارائه گردد. بدین منظور با استفاده از روش تئوری سازی داده بنیاد و با بکارگیری نرم افزار Atlas ti، شاخص ها و مدل ارزیابی آمادگی الکترونیکی سازمان خدماتی مناسب و متناسب با شرایط اقتصادی، اجتماعی و فناوری کشور طراحی شده است. ارزیابی مدل حاصله از طریق نظرسنجی سه نفر از خبرگان حوزه آمادگی الکترونیکی انجام شد، تا خبرگان میزان موافقت خود را با هر یک از اجزا (ابعاد مدل و معیار ها) و نیز کل چارچوب پیشنهادی اعلام دارند. در نهایت با استفاده از توزیع پرسشنامه و فرایند تحلیل سلسله مراتبی(AHP) وزن معیارهای مدل مشخص شده است. نتایج حاصل تحقیق نشان میدهد، مدل آمادگی الکترونیکی سازمان خدماتی دارای دو بعد آمادگی الکترونیکی سازمان ارائهدهنده خدمت و آمادگی الکترونیکی جامعه هدف میباشد که هر یک دارای معیار ها و زیر معیارهایی میباشند.
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |